Saturday, December 11, 2010

SARIKEI.. my hometown..

 NANAS .. nanas adalah lambang kepada daerah SARIKEI.. why..? aku pun x tahu.. tapi nanas sarikei memang special sangat berbanding nanas di tempat lain.. kalau nak tahu perbezaannya.. datanglah ke sarikei sendiri.
 TERMINAL 1. 
ini adalah terminal boat express utk perjalanan dr bukit kinyau, tanah puteh, tanjung manis, belawei, rejang, matu, daro and bintangor..

 TERMINAL 2
kalau tadi terminal 1, ini plak terminal 2. terminal 2 adalah untuk perjalanan yang jauh ckit.. contohnya utk pjalanan ke sibu dan kuching.

 NYELONG RIVERSIDE
cantik tak..? kalau di kuching dia ada waterfront, Sarikei pun ada gak, iaitu NEYLONG RIVERSIDE. sini lah tempat ngail paling popular, kalau nak beriadah petang2 sini lah tempatnya. cantik permandangan, sejuk mata memandang.
 TERMINAL BAS NYELONG
terletak berhampiran jalan meranti dan jelutong barat. ini antara TERMINAL BUS paling besar di sarawak gak berbanding terminal bas di kuching dan miri yang mana merupakan bandar besar, kemudahan di terminal bus sarikei jauh lebih baik dan mesra.
 beginilah sarikei di waktu malam.. cantik tak..?
 ini sarikei dari pandangan atas.. atas ckit jer...
 selamat datang ke bandar sarikei dr aku kecil sampai skrg.. tak berubah..
 BINTANGOR 
merupakan sub-bandar sarikei. 10 minit jer dari sarikei.
 RESIDENCY HOUSE.
 SARIKEI DISTRICT COUNCIL OFFICE
 ingat tak troli nie..??? mana ada yang jenis nie lagi di tempat lain.. tapi di sarikei.. masih banyak.. ingat masa kecil2 dulu, suka naik troli nie.. hihi~~
SARIKEI VIEW DR UDARA
itulah sarikei dr pandangan udara.. agak besar tapi tak lah besar sangat.

2 comments:

Anonymous said...

nice....cute.. *kiss* sarikei..

Anonymous said...

Hello..blh kmk guna pix ktk tok (pix bandar2 Sarikei) utk d masukkan lam Facebook Pusat Maklumat Rakyat Daerah Sarikei.