Thursday, December 23, 2010

kisah sahabat ku di kampung.... part 5

MOHD ZULFIKA ABDOLKADER
16 JANUARI 1990

mohd zulfika ya nama sebenar mbiak tok.. tapi kmek org nunggah nya JUL.. hhaha..
ok lah, klaka malaya jak ku kei senang dak lain mbaca entry tok.
jul, dia adalah seorang sahabat yang amat baik sekali, merupakan cucu kepada seseorang yg amat dikenali di kalangan orang2 tua di sarikei iaitu mak andong.. sumthing like that la.. haha.. jul adalah seorang yang amat aktif dalam pgerakkan dakwah agama dan aku amat menganguminya sebagai seorang sahabat yang pentingkan agama. sepanaang pkenalan aku dengannya aku tak pernah lihat dia tinggalkan solat dan dia seorang yang boleh aku katakan sebagai orang yang alim. seorang pelajar dalam jurusan Diploma in Electrical Engineering.. x lame gi abis study.. hihi~~
banyak sangat kenangan aku bersamanya dan antara kenangan yang takkan aku lupakan sampai bila2 adalah masa ngail ikan di tebingan sungai sarikei ala atau lebih spesifik lagi di wharf terminal 2.. dimana ada satu kejadian yg takkan aku lupakan iaitu saat dia bermain dengan joran.. main punya main ala.. konongnya nak ikut stail proffesional lah tadi.. sop sop sop.. dia terbaling/tertikam/ ter yg ter ter lainlah.. jorangnya nya terpelanting ke dalam sungai... hahah... hanya mampu ketawa aku mlihatnya.. haha.. jul jul.. wat lawak lh ko saat2 org lain bsiap nak balik.. hihi~~ erm.. apa lagi ow..? aarr.. aku paling suka gambar yang diambil oleh budak nie, seorang yg ada kemahiran dlm mengambil gambar.. boleh dikatakan agak professional gak la... haha,... banyak gi la kenangan bersamanya... tak mampu ku tuliskan disini..
bersyukur kerana punyai teman baik spertimu...

No comments: